fredag 23 juli 2010

MIN GLÄDJELÅT

Ville bara berätta om det första som gjorde mej glad förra vintern när det var som sämst för mig.

En dag när jag var ute på promenad runt byn så hade jag radion på i lurarna och då hörde jag denna låten för första gången.
Visst är låten bra men att jag skulle känna en sådan glädje trodde jag inte.
Det var som om jag lyftes upp över byvägen , jag vet exakt vars på vägen jag var när jag hörde den och jag laddade ner låten direkt jag kom hem.
Än idag när jag hör den så blir jag rörd , skulle berätta för frun om detta tidigare i veckan när den spelades på radion och jag började darra på rösten när jag pratade.
Blir nästan lite känslosam även nu när jag skriver......
Vet inte vad i låten som för mig att känna så här just för den låten men känslan jag fick just då den första gången är obeskrivlig.
Det var just i detta ögonblick min panikångest fick en vändning och jag kände glädje för första gången , efter detta ögonblick så kändes livet helt plötsligt mycket bättre och jag såg en ljusning i livet.

Kolla länken här under så får ni se och höra själva.



http://www.youtube.com/watch?v=Q0VRj2uw9L0&feature=related

1 kommentar:

Monica R sa...

Musik kan lyfta mer än man tror..

Har läst hela bloggen och känner igen mycket, från min familj. Berättar gärna mer, via mail ringqvist3@telia.com

Kram Monica R
(Gunn-Maries dotter)