söndag 29 augusti 2010

Förlåt min lathet.

Har ju inte bloggat på ett tag.
Men den som väntar på något gott.........

Måste börja med att gratulera hustrun som fyllde 40 för exakt 3 år sedan idag !!

Nog om henne nu pratar vi om mig.

Medicineringen:
Ligger kvar på 10 mg/dag då jag mår hyfsat bra av detta och faktiskt inte riktigt törs ta bort mera.
Men om man jämför med tidigare dosen som var 50 mg/dag så känns det ganska lite.
Klarar mig bra på denna dos som jag haft i 2 månader nu , visst känner jag viss oro och stress ibland och det är just därför jag inte törs ta bort mera av medicinen nu.
Känner att jag ligger och balanserar på gränsen till ångest nu , bara ångest inte panikångest, men vill inte öka medicinen igen då jag SKA fixa detta själv , det kommer att ta tid men jag jäktar bara det funkar.
Har även märkt att alkohol ej funkar numera , känner absolut inte för att dricka då jag mår skit av det , men det ska inte funka med denna behandling heller.
"problemet" är att jag varnats om just detta men med min tidigare dos så var det inga problem , kände inget dagen efter och mådde bara bra.
Tydligen hade jag en så hög dos att det gick bra att dricka men nu kommer ångesten redan efter 2 glas , det är ju inget problem egentligen...
Låt bli drickat bara , det känns ju inte lockande just nu då jag mår dåligt av det heller.

I övrigt allt tillbaka till vardagen här hemma efter 4 snabba semesterveckor , varför går tiden minst dubbelt så fort när man är ledig??
Övergången från sommar till höst gick på en natt tror jag , från varmt och skönt till bara grått och kallt.
Måste ta mig ut till Holma och vintra upp i stugan innan det ligger och gnager i bakhuvudet på mig som ett problem.

Igår var jag och Anton till stan och såg lite av Botniabanans invigning , fick en skymt av Calle 16 som invigde.
Idag ska vi kolla på invigningen av resecentrat i Husum men just nu ser jag regnstänk på fönstret , börjar bli less på att jävla regn nu.

Sen så har jag tidigare sagt att jag behöver en hobby att hålla på med , jag vet nu vad jag vill!
Morgan köpte en gammal Amazon , california vit , DÅ kände jag att jag också vill ha en gammal bil att dona med.
Det kändes som jag var hemma under huven på den så jag funderar starkt på att inhandla en Volvo 140 att fixa till , men det är inte brådis då jag inte kan/vill skruva på vintern i mitt kallgarage och då jag nyss blivit av med 2 bilar som stod på gården KAN frun bli svår att övertyga om en bil till...
Kan jag lägga fram en bilaffär som ett medicinskt syfte tro? finns recept att få på en bil ???
Får väl fjäska lite med henne om inget annat hjälper.......

Nu får det vara nog för idag , lovar att det inte ska ta lika länge till nästa inlägg.
//A

3 kommentarer:

frun sa...

tveksamt om du klarar att fjäska såå mycket....

Monica R sa...

*ler*

oj vad du får jobba Anders;-)

skönt att nedtrappning går bra, och som du skriver är det viktigare att må bra än att dricka alkohol..

ha det så bra
kram Monica R

Fam.Berglund sa...

Ja du Monica , hon är inte lätt at tas med då det gäller bilar , men än har jag inte gett upp......
//Anders