onsdag 10 mars 2010

ETT TILLKÄNNA GIVANDE FRÅN MEJ !!

Eftersom det inte kommer att hållas någon presskonferens
så meddelas detta endast via denna sida för att undvika ryktesspridning!!


Jag har inget körkort !!


Jo ni läste rätt , jag får inte köra bil längre trots att jag kört prickfritt i 26 år om jag räknat rätt.
Men jag har mitt körkort kvar i plånboken...

Bäst med en förklaring innan ryktet om fylla , fortkörning och diverse andra rykten tar fart.

Vi tar en snabb summering från början:

När jag blev 45 år ifjol så skulle jag förnya mitt C-körkort med läkarkontroll för att få behålla det.
Men jag har ju haft mitt C-kort sedan 1984 utan att behövt det och dessutom kostade läkarintyget 1000:- så jag bestämde mej för att strunta i C-behörigheten.
Tiden gick och allt föll i glömska.
Fick ett brev om att jag skulle ansöka om enbart B-kort eller fixa läkarintyget men...
Åter igen glömska , kom mej inte till en fotograf för att förnya mitt kort och tiden rullade på.

Förra veckan damp det ner ett fönster kuvert i lådan där det stod att de dragit in ALLA mina behörigheter!
Som om detta inte var nog så drogs det in en vecka innan brevet kom till mej så jag hade bara tur som inte blev stoppad under den tiden.

Så nu måste jag ansöka om lämplighetsintyg så jag beställde en blankett via nätet , det blev ju naturligtvis FEL blankett och en ny är beställd.
Var till optikern idag för mera intyg som ska skickas med pappren.
Väntar fortfarande på blanketten från Transportstyrelsen , sen så ska det tydligen ta MINST 2 veckor att behandla min lämplighet trots att jag inte gjort något brottsligt eller så.
Dessutom är det tydligen kaos även hos dom då nå'n idiot kommit på den ljusa ideen att lägga över allt på dom från Vägverket där det funkade.
Ringde Transportstyrelsen för att kolla hur jag ska göra och om det går att få förtur , men hör och häpna!
Rattfyllon går före i kön !!!
Hur i h***e kan det gå före??
Så det lär nog ta 2-4 veckor till innan jag får ta bilen igen , en vecka har ju snart redan gått , eller egentligen 2 sedan det drogs in.....
Kommer att ringa ofta till Transportstyrelsen tills de skickar ett lämplighetsintyg.

Det värsta är ju att alla andra i familjen blir drabbade , Helena måste skjutsa mig , Anton kan inte ta sig på träning då Helena jobbar och Morgan får inte övningsköra med sin bil.

Va faan , jag får ju inte ens köra EU-moppe..........

En anledning till mitt försummande av förnyelsen är att jag har en liten skräck för "fönsterkuvert" och har nog inte läst så noga.

Ni som känner till min sjukdom kan ju bara ana hur det är i min skalle just nu , just det KAOS!

Och hur ska man komma ihåg att inte ta bilen??
Har ju kunnat sätta mig i bilen var dag i snart 28 år men nu får jag inte det trots att körkortet ligger i min plånbok.
Till råga på allt så står det ett datum på kortet när C-behörigheten gick ut , räcker inte det?
Varför finns det då ett datum?

Nog om detta nu , jag blir bara förbannad på systemet/regeringen av detta.
Min skalle är full av skam , ilska och framför allt ångest just nu.
Blir bara trött av hela skiten.....
Nå'n som har recept på en brevbomb???


Tur det är "bara" ett halvår kvar till valet så kanske , kanske vi slipper "Reinfeldt-Smurfen" och hans sjuka ideer.....

4 kommentarer:

Sibylla sa...

Lugn Anders, det ordnar sig om du ger dej till tåls kanske några månader

Helen sa...

fniss

Anonym sa...

hmmm....så det är hans fel att du glömt förnya då??

livtaget sa...

Hej du! av en slump såg jag din blogg! och bara så du vet så läser jag =)