tisdag 23 mars 2010

TILLBAKS PÅ VÄGARNA IGEN !!


Efter 4 svåra veckor så får jag köra bil igen.

Det värsta med att vara utan körkort var nog att jag inte kunde skjutsa Anton på hans träningar då frun jobbade , med duktig som han är så fixade han det själv genom att ringa morfar som självklart ställde upp.
Anton tycker nog att det var bättre med morfar för han hade alltid en kexchoklad i bilen.

ÅNGESTKOTOR.

Jag läste i en annan blogg att det tydligen finns något som kallas "ångestkotor" i ryggen , hon som skrev detta hade blivit hjälpt av en naprapat och blivit hjälpt genom att lägga dessa kotor på plats igen.
Dessa kotor sitter i den övre delen av ryggen och hon hade en whiplash skada sedan tidigare.

Även jag har ju en whiplash skada efter en olycka för 21 år sedan och kommer att få dras med den livet ut.
Dessutom så halkade jag på en oljepöl på jobbet och landade på just den delen av ryggen och bakskallen 2 månader innan min första panik attack.
Jag har funderat länge på om det har ett samband eller om det bara var slumpen som avgjorde att det hängde ihop.
Trodde tidigare att det berodde på att jag slog skallen i cement golvet när jag föll handlöst bakåt men nu är funderingarna på kotorna istället.
I början av min paniktid så blev det panikkänningar om jag tryckte på ryggen från skulderbladen och uppåt .

Kommer att ta kontakt med både läkare och naprapat inom den närmaste tiden , även för att få träffa en läkare ang. panikångesten då det nu är 9 månader sedan sist.
Jag vill även få råd om min medicin om jag ska minska eller fortsätta.

Detta var allt för idag .
Akta er på vägarna !!
//A

2 kommentarer:

bylla sa...

Hejaq Anders! Bra jobbat. Jag förstår att du terrat Transportstyrelsen

C sa...

Hej Anders!

Jag har också panikångest, jag har gjort en nyhetssajt med nyheter om panikångest och depression där jag bland annat skriver om Anders Bagge, Filip Hammar och Peter Englund.

Ta hand om dig!

C