söndag 21 februari 2010

VARFÖR GÖR JAG SÅ HÄR??

Heldumt men kul...

Brottnings tävling och träningsläger med övernattning för Anton i helgen.

Ja , som ni kanske förstår så blir ju detta ingen bra plats att vistas på om man har mina problem men jag kan ju bara inte vara hemma.
Allt började på fredags kvällen med att vi fixade i ordning allt inför tävlingarna och lägret.
På lördagen var vi på plats 08.00 och fixade det sista innan invägningen kl. 09.00.
Sen började allvaret!
Tänk er ca: 60 barn i 8-10-års åldern som springer runt som yra höns medan deras ledare försöker ha kontroll på vem som ska brottas var samtidigt som en hel hop med föräldrar skriker och hejar på deras barn som brottas.
Mitt i allt detta kan ni väl ana vem som stod och försökte hänga med , jo just jag...
Fick ge upp att försöka ha koll och dra mej tillbaka lite i utkanten då jag kände igen symtomen i skallen.
Skulle jag vara ledare för detta lag så skulle det nog bli ambulans för mej....

Vi var med på plats fram till 18.00 då Helena fick avlösning i cafeterian där hon stått sedan morgonen.
När vi kom hem så var det bara att försöka elda värme i detta utkylda hem och sedan göra en tidig kväll för vid denna tidpunkt var jag rejält slut i knoppen.
Varför utsätter jag mej för detta då jag inte orkar?
Jo , för att det är kul och för att jag absolut inte vill undvika situationer som jag vet är dåliga för mej.
Om jag undviker detta så kommer jag att undvika mer och mer i framtiden och det är inte rätt väg att gå.

Idag söndag så var vi åter tillbaka i sporthallen för att Hämta Anton och plocka bort alla saker igen.
Det gick rätt snabbt men resten av dagen har jag bara vilar och eldat då förstås.

Fick nyss ett tråkigt besked som jag inte vill ha , vattenledningen till duschen har frusit någonstans i väggen.
Våra rör går just i norrväggen och det är från det hållet det blåst från hela helgen.
Så nu är det full värme på i toan med värmefläkt och full gas på elementet.
Det går nog till sig...............

NÄR ska kylan ge sig ???

Ha det gott i stugvärmen så ska jag försöka hålla värmen uppe här.
//A

Inga kommentarer: